Április elején simán műszakizott a kocsi, és továbbra is E85 lötyögött a tankban.
Fogyasztási adataim nem sokat változtak, de az biztos, hogy etanollal jobban nő a túlfogyasztás, ha hajtom a gépet.
Megkapta az átalakító az új szoftvert, és Gábor igyekezett jobban belőni a lambda értékeket.
Ez részben sikerült, de felhívta a figyelmem, hogy a ~50ezret futott univerzális NGK szonda alsó értékei elég kajlák, szóval messze nem tökéletes a dolog.
Az új szoftver ECO2 módja is kifogástalanul működik, nincs check egine lámpa, és a dinamikus szabályzásnak köszönhetően még jobban érezhető az alacsonyabb fordulatszám tartományban az E85 előnye a benzinhez képest.
Beszereztem az ECU kiolvasásához is egy interface-t, és programot, így már a gyári vezérlő elektronikát is tudom ellenőrizni, akár menetközben is ;)
A fogyasztásom továbbra is belefér +20-25%-ba , így kellemes megtakarítást eredményez.
Szükség is van rá, mert Almi elérte a 250.000-km futásteljesítményt, és hát japán ide-oda
okozott pár meglepetést.... Mondjuk sokan mondanának néhány imát, ha egy ilyen idős, és ennyit futott kocsival csak ennyi problémájuk lenne...
De hogy mi is volt...?
2 db motortartó bak (utángyártott/bontott)
és most cserélődik a szervó szivattyú, szintén recycled ;)
Töröm a fejem előgyújtás szabályzáson, és ha eljön az ideje a vezérlés cserének (láncos),
elképzelhető hogy némi hengerfej módosítással hozzájutunk egy kis plusz kompresszióhoz is ;) (Persze előtte meg kell mérni, hol is tart a motor 250e km után...)
A hétvégén sikerült etanolos fogyasztási rekordot is felállítani!
Zamárdi-Pécs-Szigetvár-Zamárdi-Érd (tankolás) útvonalon 8,3 liter, de ez leginkább annak köszönhető, hogy az utasok (szülők) kevésbé szeretik a "száguldozást", így tényleg ECO módban volt a jobb lábam a gyorsításoknál is ;)