HTML

A beépítés

2010.03.02. 12:18 E85 Almera

Szombaton Esőisten megkímélt, és mivel a garázsban egyéb munkálatok miatt amúgy sem lett volna elég helyem belebújni Almiba, a szabad ég alatt követtem el a beszerelést.
Szerencsére a gyár szervízdoksikkal felvértezve nem volt túl bonyolult feladat, de a hozzáférés az ECU-hoz nem volt valami "könnyed"...

A középkonzol (és a szellőztetés műanyag bigyói) alatt jó alaposan besuvasztva található az ECU, egy bonusz műanyag takaró alatt, aminek kialakítás nehezítette meg legjobban a hozzáférést. Gyakorlatilag olyan helyen van megcsavarozva, amihez (bár a szerszámkészletem valóban egyszerű :) ) sem alapban, sem rövid szárral sem lehet hozzáférni, és mivel tőcsavaron van az anya, a sima dugókulcs sem csúszik rá eléggé :( De azért sikerült, és ha már ennyire belejöttem a műanyag elemek eltávolitásába, kiszedtem a váltót + kéziféket takaró boxot is, és elsikáltam.

Itt rejtőzködött az ECU, de épp a hűlt helyét, és a kábelköteget láthatod a képen.

Rövid vizsgálat után rájöttem, honnan vannak számozva ez ECU csati kábelei, és belevágtam... igen belevágtam bátran az injektorok vezérlő kábelébe, aztán a lambdaszonda, majd a hőmérséklet jeladó, és fojtószelep poti vezetéke következett.
Kerestem gyújtástápot, és testet az elektronikának, és előástam a laptopot a szervízdoksik alól. Természetesen az elektronika programozásáért felelős terminal programmal már előzetesen ismerkedtem, és a mellékelt kézikönyvből puskázva a parancsokat jöttek az első bíztató jelek, hogy a bekötés sikeres volt. :)

A leírtak szerint végigmentem a beállításokon, és aztán figyeltem a változásokat a monitoron. Sajnos a lambdaszondám nincs a helyzet magaslatán, de az első tiszta etanolos tankolás logja majd támpont lesz hogy csere, vagy marad.

Emilben sok tanácsot és segítséget kaptam (logok mentek, tanácsok jöttek) opel16v-től, az E85power "atyjától", amit itt is köszönök!
Külön köszönet kiskareszGSi-nek és a "tyúkólnak" a gurulós logért, mert sajnos az én laptopom akkuja döglött.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://e85almera.blog.hu/api/trackback/id/tr181802459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása