Már régebben is olvastam a bioetanolról, mint lehetséges alternatív üzemanyagról a benzines autók esetében, de nem jutottam el a dologgal annál tovább, hogy "hűűűdejólenne!" :)
Ám a növekvő benzinárak miatt, és a várhatóan jóval szerényebb károsanyag kibocsátást is figyelembevéve elhatároztam, kipróbálom. Mert nem mindegy sem a gazdaságosság, sem a környezet káros terhelése.
Olvastam elrettentő írásokat, miszerint az E85 tönkreteszi az üzemanyagrendszer műanyag, és gumi alkatrészeit, és ~30% túlfogyasztást is igérgettek néhány helyen. Ezzel szemben az E85 valódi használóitól inkább kedvező tapasztalatokról hallani.
Műszaki ember lévén alapból én is szkeptikus vagyok sok esetben, épp ezért a saját tapasztalás útját választom, ha csak tehetem.
Így került aztán képbe az E85power és az átalakító kit.
Sokféle elektronika van forgalomban, de szerintem ez a kit egy teljesen automata, jól paraméterezhető megoldást nyújt, hogy bármikor, bármilyen arányú benzin/etanol keverékkel, ideális keverékképzéssel, és a lehető lekisebb károsanyag kibocsátás mellett működjön az autóm.
Rögtön jön is a matek, mikorra fog ez a beruházás megtérülni!?
Biztosan előbb, mint a kék LED, meg a nagy alufelni széles gumival :D -aminek egyébként közismerten fogyasztáscsökkentő hatása van-, de a link alján, ahol az átalakításról is olvashatsz infókat találni egy kis kalkulátort.
Az autó egy 97-es Nissan Almera 1,6SR, a "klasszikus" GA16DE motorral, amivel sok Primera-t is szereltek a 90-es évek végéig. Rendelkezik az E85power kit automata üzemmódjainak használatához szükséges eszközökkel, mint lambda-szonda, hengerenkénti befecskendező, fojtószelepállás érzékelő/potméter (TPS), és motorhőmérséklet jeladó.
Mivel eléggé régóta megvan a kocsi, és nagy a "szerelem", rendelkezésemre állnak a szervíz dokumentációk, amikből könnyű feltérképezni az motorvezérlő és a szenzorok/befecskendezők közötti kábelerdőt.
Hamarosan megérkezik! ;)
Várom a postást, izzítom a forrasztópákát!
Folyt.köv.!