Kicsit késett a post, sorry :(
Mivel a közelemben nincs etanol kút, ezért picit várni kellett az első teletankra E85-el.
Azt kell mondjam, érdemes volt! :)
Valahogy jólesett 9200 Ft-ért teletenni Almi tankját, még akkor is , ha tudom hogy a bioetanolbol ~20% többletfogyasztás várható. Elkezdődött hát az E85power kit éles üzeme, és beállítása továbbra is opel16v segítségével.
Most nem mennék bele a paraméterezésbe, mert ez nyílván minden motornál más.
A lényeg, hogy eco, normál és sport módokban is egyaránt tesztelve jól érezhetően dinamikusabb lett a kocsi. Az előzetes jelek szerint a fogyasztás 10l felett várható picivel, de viszonylag sok hidegindítással, rövid utakkal, és gyakran próbálgatott sport móddal ez nem is meglepő. Ha így használnám a kocsit benzinnel sem lenne 8-8,5 liter alatt a fogyasztás így télen. Ha a logolások, és a beállítás befejeződik, valószínüleg a sport módot (gyak. padlógáz) kevesebbet fogom használni, és ugye remélhetőleg most már tényleg nyakunkon a tavasz!
Még egy kicsit a padlógázas, leforgatós üzemről. A logokból kiderül, hogy normál üzemben (ez nálam 4500 max fordulatot jelent) az injektorok jóval a max. kapacításuk alatt dolgoznak. Valahol 5700-6000 környékén van az a határ amit még tudnak teljesíteni, ami még ugyan nem a tiltás határa, de egy (na jó két ;) ) kezemen meg tudom számolni, hányszor forgattam redline-ig a motort... Felesleges, etanollal meg pláne az lenne.
folyt. köv.